2017. március 5., vasárnap

Interjú Kertész Edinával

Elsőkönyves szerzőként csatlakozott a cimborákhoz, ma már ő segít a pályára kezdő írókat egy kiadó munkatársaként. Bori mai vendége Kertész Edina.



Rímkóci Bori: Hogyan, mikor keveredtél az Író Cimborák közé?
Kertész Edina: 2013-ban első könyves szerzőként részt vettem a Gyermekírók 21. Szekszárdi Tanácskozásán, ott ismerkedtem meg Majoros Nórával, aki nagyon kedvesen a cimborák közé hívott. Rögtön éltem is az alkalommal, hogy szakmai közegbe csöppenjek.  

R.B.: Mit jelent számodra a közös munka?
K.E.: Nagyon fontos számomra, hogy végre nem érzem magam egyedüli szédült álmodozónak, és mások is írnak gyerekkönyveket. Azóta sok barátság született a szakmai kapcsolatokból. Remek dolgokat csináltunk együtt, és bár eleinte aktívabb tudtam lenni, mint mostanában, most is nagyon fontos számomra ez a kötetlen, játékos, mégis szakmai közeg.

R.B.: Melyik téma volt az elmúlt öt évben a kedvenced? Milyen projektet látnál szívesen?
K.E: Nagyszabású megmozdulás volt a Hét határon Nemzetközi Meseprojekt: külföldi illusztrátorok képeihez írtunk meséket, és kiállítást is rendeztünk az anyagból. Nagyon jó volt, hogy ilyen sokan dolgoztunk egy ügyért. Tavaly nyári tábor is volt, amin sajnos nem tudtam részt venni, de jó ötletnek tartom. Minden olyan projektnek drukkolok, ami gyerekeket vonz, az lenne a legjobb, ha írók és gyerekolvasók minél jobban megismerhetnék egymást. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése