2016. szeptember 5., hétfő

Várfalvy Emőke: Szivárványleső – Nagy Izabella: Almafa




Várfalvy Emőke: Szivárványleső

Esőcseppen csillan a nap,
játszadozó fénysugarak,
nézd csak, fenn az égen,
színes kapuívben,
csodálatos látvány,
tündöklő szivárvány.

Piros nagyon szeret,
édes narancs, kerek,
csibe, puha, sárga,
zöld erdőben málna,
türkizfényű tó tükrében,
ibolya virága.

Égre mutat, együtt bámul,
minden ember nevet,
ott a jele, te is látod,
az Úr minket szeret.


Pernyész Dóra illusztrációja



Nagy Izabella: Almafa

Kicsi almafa koromban
néztem a felhőket
ahogy vonulnak felettem
elbújtatva a sárga fényt
elbújtatva reményemet

Kicsi almafa koromban
láttam a fenyőfát
ahogy hajlong a szélben
fordítva erre s arra az arcát
fordítva magát mindenfelé

Kicsi almafa koromban
hittem a szállingó hófehérnek
ahogy beteríti fázós törzsemet
megpihenve éjszaka közepén
megpihenve levélhegeimen

Ma már elég nagy vagyok
almák ringanak ágaimon
rámosolygok a verebekre
ahogy elbeszélik napjukat
ahogy haragjukat kiadják

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése