2016. augusztus 27., szombat

Kiss Lehel: Imádkoztál? – Miklya Zsolt: Telefon


Kiss Lehel: Imádkoztál?

Balázs bátya, imádkoztál reggel?
Imádkoztam, persze, kisfiam!
Miket beszéltél a Jóistennel?
Megköszöntem mindent, ami van:
az új napot meg a tejeskávét,
na meg azt, hogy ma is van kenyér...
s imádkoztam érted is, hogy mindig
szófogadó, jó fiú legyél.
No, de mondd csak: te imádkoztál-e?
Persze!
És mondd, mit imádkoztál?
Hogy legyen akkora füled,
mint az elefántnak!
Márton Luca illusztrációja





 
Miklya Zsolt: Telefon

Mobilom nincsen, zavar, ha hívnak,
de főképp a telefonszemét zavar.
Összerezzenek, ha szólít a hang,
és falhoz állít. Már megint mit akar?

Valaki szólt, hogy engem keresnek.
Papóka, írtam egy verset. Kéred?
Hát persze. – Most jön a villamos, sárga
és csupa fog. Ha bekap téged, véged.

Ennyi? – kérdeztem volna először,
ha eszembe nem jut az első versem.
Gyönyörű – mondtam, és tök őszintén,
amíg a kibeszélhetetlent nyeltem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése