2016. május 25., szerda

Nagypál Borbála – Körmöczi-Kriván Péter: A húsevő virágok földjén




A szomszéd bácsi mondja, de nagyon mondja, hogy tegnap este pizsamába bújás közben látta, ahogy az EGYIK bekúszik a virágoskertbe, és magába szívja a locsolócsövet. Pont úgy, ahogy én szoktam a spagettit. Anyu még sírt is, mert az volt a kedvenc locsolócsöve, a Pistike. Állítólag harminchárom foga volt, ami még a csatornafedőket is képes megrágni, nemcsak Pistikét. Apu szerint ŐK így mosnak fogat, amit egyszer én is majdnem kipróbáltam, de anyu megakadályozott benne, mint ahogy abban is, hogy farsangkor én is olyan legyek, mint ŐK.
– Még hogy hú… hú… hú… húsevő növény?
– Igen! – válaszoltam, de anyu kezében már ott fityegett a sárgarépa jelmez, ami minden évben előkerül, hátha attól majd megtanulok fütyülni.
De nem tanulok, mert engem nem érdekel a fütyülés. Engem ŐK érdekelnek, mert most már tényleg szeretném tudni, hogy három fejük van vagy nyolc? Kúsznak a földön vagy ugrálnak? Hörögnek vagy röhögnek? Pöttyösek vagy csíkosak? Akárkit kérdezek, mindenki mást mond, de most már betelt a pohár, mert azt már tényleg nem hiszem el, hogy vattacukorból vannak. Elég volt! Megnézem magamnak ŐKET.
Beleugrok a sárgarépa jelmezbe, mert azt gondolom, hogy akkor ŐK fütyülni fognak rám, és elindulok az utca végéhez, ahol tiltó tábla próbál feltartani. Próbál!
A fű itt ugyanolyan zöld, mint otthon. Az ég itt ugyanolyan kék, mint otthon. A szél itt ugyanolyan puha, mint otthon. Itt semmi sem más egyelőre, hacsak nem az, hogy a bokrok vadul rázkódnak, és az ágak dühösen zörögnek. Azt hiszem bekerítettek. Na, végre! Végre valami történik.
De a vad rázkódás abbamarad. A dühös zörgés megkukul. Jajj, ne! Korai volt az öröm.
– Kérlek, ne menj el! Mutasd magad!
És valami meghallhatta a hangomat, mert a bokrok lassan és óvatosan kinyílnak, és én nagy levegőt veszek, és még nagyobbat, és akkor meglátom ŐT, ahogy két rozoga levél között kidugja a fejét, és egyenesen rám néz. Csak annyit tudok mondani, hogy…
– Hm! – és mosollyal viszonzom a mosolyát.
Egy percig nézem ŐT, majd biccenéssel elköszönünk egymástól, és én alaposan megrázom magam, mert annyi kérdés szörcsög a fejemben.
Harminchárom fog? Három fej és nyolc? Kúsznak és ugrálnak? Hörögnek és röhögnek? Pöttyösek és csíkosak?
Azt hiszem, elindulok hazafelé, mert most már tudom, hogy milyen lennék, ha húsevő virág lennék. Sőt mi több! Kedvem támadt fütyülni is.





Nagypál Borbála, 3. osztályos


SZTEJKI Pallavicini Sándor Általános Iskola, Sándorfalva 
Felkészítő pedagógus: Török Zsuzsanna


Körmöczi-Kriván Péter, író



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése