2014. december 1., hétfő

Üdvözlet Egyiptomból


Kedves Heni és a többiek!
Üdvözlet a napfényes Egyiptomból! Szerencsésen megérkeztünk, és mindenki puszil mindenkit.
Nóra

Az alábbi üdvözletet a következő képeslapok egyikén képzeljétek el:
1. A kép kerete vastag fehér sáv. Jobbra távol egy piramis, balra egy karácsonyfa. Az előtérben masnis csomagok. Itt-ott homály-effekt.
2. Nofretiti szépséges feje, a színezés felturbósítva. A háttér ciklámen.
3. Ugyanez narancssárga háttérrel.
4. Ugyanez neonzöld háttérrel.
5. Sivatagi naplementében köpködő teve.

Ezek csak az általam legjobbnak ítélt gyöngyszemek. Tervezem, hogy összeállítok egy válogatást.

Mintás teve Gízában - a szerző felvétele

Most pedig következzen levelem érdemi része: az élménybeszámoló. Az utazás maga feledhető volt, mintha álmodtam volna. Ennek az lehet az oka, hogy hajnalban indultunk, és két óra reptéri várakozás után teljesen mindegy, milyen járművön ülök. Ha párnázott a szék, fél percen belül alszom. Az első mellbevágó élmény az volt, amikor kiszálltam a repülőből, és az itthoni mínuszok után szembesülem mind a 25 fokkal. Azóta már hozzászoktam. A télikabátom szegény a szekrényben unatkozik.
A tevebeszerzési akcióm szépen halad: ha holnap háromszáz púpos parkol a reptér előtt, akkor elkeltem. Egy fiatalember ma megvallotta irántam érzett lángoló szerelmét az apámnak. Mielőtt meglepett ősöm válaszolhatott volna, kezembe vettem a sorsom irányítását, és tudtára adtam a feltételeket. Az értékem háromszáz vörös versenyteve, mindegyik legfeljebb kétéves, hibátlan egészségi állapotú, a csorda háromnegyede nőstény, egynegyede hím. Kértem őket a reptér elé hajtani, hogy könnyebb legyen a szállítás. Most pedig aggódva várom a holnapot.

Próbálok majd gyakran élménybeszámolni, de azért írjatok Ti is nekem, ne legyek kizárva az otthoni világból. Mert az nagyon hiányzik. Főleg adventi időben.

Ölelés,

اروذ
Hurghada, 2003. december 1.



Ráadás: Alia répás-szegfűszeges sütije

Egy Egyiptomban élő szír családnál ettem ezt a pikk-pakk sütit. Olyasmi mint egy gyümölcskenyér, csak nem őzgerincben sütötték. Az elkészítése roppant egyszerű: Alia a recept sorrendjében mindent beledobált a mixerbe, összedolgozta, aztán tepsibe töltötte és megsütötte. Pontosan annyi ideig sült, mint amennyi idő alatt utána elfogyott. Miközben nyammogtunk, gyorsan lefirkantottam a receptet. Nagyításért katt a képre.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése