2014. július 24., csütörtök

Egri Mónika: Nagyinál

Ma a nagyi vigyáz rám.
Megint.
És ha rossz vagyok,
Megint.
Persze nem ad intőt, vagy nem ír az ellenőrzőmbe.
Csak az ujjával mutogat előre.
- Balázskám, ezért még számolunk!
De csak mondja, sose csinálja.
Csak a homlokát ráncolja,
És eltűnik kicsit a szája.
Én meg egyedül számolok,
És már száznál járok,
Mégse történik semmi.
Hát, erről ennyit.

Nagyi köt és horgol.
Kötés közben
Olykor horkol.
Persze tagadja.
Aztán a szemüvege a padlón koppan.
- Balázskám, csak elszundítottam.
(Aha)

Csipkét is szokott verni
Állítólag.
Csak ezt olyan nehéz elhinni,
Mert a nagyi egy kedves néni.
Sosem bántana senkit.
Még engem sem,
Pedig néha kihúzom a gyufát.
De ezt is csak ő szokta mondani.
Sosem mernék a tűzzel játszani!

Néha szeretek nála lenni,
Mert ő szeret főzni,
Én meg szeretek enni.
Jól összepasszolunk.
Egyszer lekvárt is főztünk együtt,
Abban segítettem neki
Címkét nyalni.
Jövő ilyenkor én fogom a címkékre írni,
Hogy „Nagymama Lekvárja”.
De nem is, mert „Balázska lekvárja”!
Most a nagyi azt ír rá, amit csak akar.
Nem tudom ellenőrizni.
De jövőre minden ki fog derülni.

SIMON RÉKA ILLUSZTRÁCIÓJA


Máskor meg unatkozom.
Akkor a könyveit lapozom.
De mind olyan sárga,
És a szaguk is fura.
A nagyi- könyvtár nem gyerek kezébe való!
Mint a kés meg az olló.
Meg a porcelán táncosnő,
És a bronz kutyaszobor,
És a két hintázó mackó,
„Mind porfogó!”

Nagyi szokott mesélni arról,
Amikor még ő is gyerek volt.
Az már nagyon- nagyon- nagyon
Régen lehetett!
Egyszer még mamutot is etetett.
Legalábbis szerintem.
Mert a mamutok is nagyon- nagyon- nagyon
Régen éltek. Biztosan ismerték egymást.
Csak a nagymamák nem haltak ki.
Szerencsére.
(És a mamutok sem azért,
Mert nem kaptak
húslevest ebédre.)

A múltkor meg ilyet mondott:
„ Tűzről pattant menyecske”!
Ez nem megy a fejembe!
Hogy pattan a tűzről egy lány?
Mert a menyecske azt jelenti.
Hm, szerintem a nagyi át akar verni…

Azt is mondja sokszor:
- Balázska, ne játssz az étellel!
Na de ha senki?
Pedig az étel igenis
Vicces is tud lenni!
Mert ha van tejföl, akkor van tejle is.
És van neki füle is.
Tejföl- fül.
És vajon mit jelent a tejfeles szájú?
Vagy a rosszmájú?
És mikor szabad a gazda?
(ezt mind a nagyi mondta)
De én nem tudom,
Mert azon gondolkodom,
Hogy ha egy- pecc, kimehetsz,
Holnapután bejöhetsz,
Mit csinálok kint két napig?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése