2014. április 29., kedd

Gombos Péter: Ki vagyok én?




Létezésem alaptétel, de hogy miként, nagy kérdés,
amióta létrejöttem, rágódom én ezen és
nemcsak ezen persze, de az mégis fontos probléma:
magamért vagyok vagy másért? Ugye, lényeges téma!  

Alakom jó, nem szabályos, méreteim arányosak,
egyéb információim rólam meglepően hiányosak.
Fölém hajolnak emberek, nézek apu-anyukat,
Másban magamat nem látom, ők sem bennem magukat.

Lehet, hogy egy étel vagyok? Szülőszobám a konyha?
Szomszédom egy rántott hús („bécsi szelet” – így mondja).
Mellettem egy zsömle hever, félig sonka takar, tej és
só van mellettem kis borssal – én lennék a tükörtojás?

Eszperente utóirat:
Ehetsz engem kenyereddel, feledtethetsz egy keksszel.
Reggel-este kedves recept: egy zsemle hemendexszel.


(Ha tanácstalan vagy, a kérdőjel előtti részt jelöld ki a kurzorral!)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése